Arequipa - Reisverslag uit Arequipa, Peru van Yves Vanermen - WaarBenJij.nu Arequipa - Reisverslag uit Arequipa, Peru van Yves Vanermen - WaarBenJij.nu

Arequipa

Door: Yves

Blijf op de hoogte en volg Yves

07 Oktober 2012 | Peru, Arequipa

05.10

Van Nazca zijn we gisterenavond met de comfortabele nachtbus naar Arequipa gereden.
Maar goed dat het nacht was, anders had Linda het moeilijk gehad.
Men noemt deze weg wel de Pan American highway, maar bij ons heeft dit een andere naam.
Hilde Crevits moet niet blozen wanneer ze dit zou zien.

De stad ligt op meer dan 2000m hoogte en wordt omgeven door een aantal vulkanen. Eentje ervan is nog actief. De Misti, zo wordt hij genoemd is meer dan 5000m hoog en bedekt met een dun laagje sneeuw. Sneeuw die alsmaar vermindert door de opwarming van de aarde.
In Arequipa schijnt de zon 360 dagen per jaar! Ja, je leest goed. De temperatuur overdag schommelt rond de 20 à 25°. Het vriest er niet. De huizen hebben geen centrale verwarming. Van isoleren is geen sprake.
Meer dan 800.000 inwoners en daarmee is het de 3de grootste stad van Peru.
Er zijn tal van bezienswaardigheden die de moeite waard zijn.

In de omgeving zijn tal van mijnen waar zilver, goud en koper wordt ontgonnen. De mensen werken er voor een hongerloon in zeer bedenkelijke omstandigheden terwijl grote buur in het Noorden de grote winsten opstrijkt. “Eerlijk duurt het langst” gaat hier niet op.
En toch … het is zaterdagavond 9u en in de stad lopen nog duizenden mensen rond. Ze zitten op de Plaza de Armas, gaan op restaurant, drinken een glas en hier en daar hoor je de pamfluit …
Wat wil een mens nog meer?


  • 08 Oktober 2012 - 09:10

    Laurent Dewaelheyns:

    Ik vraag me af of je mijn vorige twee mailtjes hebt ontvangen.Ik had gewoon op antwoorden gedrukt.Dries heeft me dan gezegd dat ik het beter zo zou doen.hopelijk met succes.Na de hevige regen van de voorbije dagen hebben gisteren(zondag) en vandaag ooi weder.Helaas,volgens Sabinne zal het in de loop van de avond gedaan zijn.Hier gaat alles zijn gewoon gangetjewe stellen het beiden .We hopen dat de rest van je verlof even vlot verloopt en hopelijk geen lichte vliegtuigen meer voor Corinne haar inboedel.Verder kan ik u melden dat wij momenteel op 70 m boven de zeespiegel zitten en we ons daat goed mee voelen.

    Groetjes van de thuisblijvers

  • 09 Oktober 2012 - 20:01

    Lise:

    Dag alle drie,

    Ik heb al genoten van het reisverslag.

    Ik vroeg mij ook af hoe al dat wandelen en rond trekken jullie fysiek afgaat... Corinne, waren onze paar wandelingetjes door het veld voldoende als voorbereiding? Ik vermoed van niet maar ik hoop dat jullie goed kunnen bijbenen!

    Hebben jullie al geslapen op zachte matrassen en in zachte lakens of is dat eerder aan de mindere kant? Ik denk aan jullie en sta vol bewondering :-)

    Ik zal aan jullie denken als ik volgende week in taba sofitel zit....

    Doe zo verder en tot mails,

    Lise

  • 11 Oktober 2012 - 08:50

    Inge:

    Dag de drie trekkers!

    Amaai, ik heb net de verslagen na elkaar gelezen en zo een beetje meegereisd. Het klinkt geweldig (behalve het dubbele ontbijt van Corinne dan - als ik er bij was geweest, had ze waarschijnlijk gezelschap van mij gekregen:-)

    Peru was hét land waarvan ik vroeger altijd zei er zeker heen te willen. Met Huig zijn er een heel aantal bestemmingen bijgekomen maar het blijft een favoriet. Jullie ervaringen tot hiertoe versterken het verlangen alleen maar.

    Wij zijn afgelopen weekend met Huigs familie naar een huisje in de Ardennen geweest - helemaal zoals de familieweekends van vroeger, inclusief lange wandeling maar zonder het gedans! Het zal nu wel allemaal veraf klinken maar misschien toch een idee voor binnenkort. Ah, en de slaapzak voor Briek hebben we daar al goed kunnen gebruiken.

    We zijn benieuwd naar meer nieuwsflashes uit Peru, geniet er daar nog van en tot later!
    Inge

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Peru, Arequipa

Yves

Carpe diem

Actief sinds 25 Sept. 2012
Verslag gelezen: 258
Totaal aantal bezoekers 14913

Voorgaande reizen:

30 September 2014 - 22 Oktober 2014

Bolivia en Chili

20 September 2013 - 20 Oktober 2013

Van Delhi naar Beijing in 30 dagen

03 Oktober 2012 - 23 Oktober 2012

Het rijk van de Inca's

25 September 2012 - 28 September 2012

Bütgenbach

Landen bezocht: