Mysterieuze lijnen en figuren in de pampa van Naz - Reisverslag uit Nazca, Peru van Yves Vanermen - WaarBenJij.nu Mysterieuze lijnen en figuren in de pampa van Naz - Reisverslag uit Nazca, Peru van Yves Vanermen - WaarBenJij.nu

Mysterieuze lijnen en figuren in de pampa van Naz

Door: Yves

Blijf op de hoogte en volg Yves

05 Oktober 2012 | Peru, Nazca

05/10

Vroeg uit de veren voor een vlucht over de Nazca-lijnen.
Deze lijnen zijn gevormd in zand, stenen en rotsen op een hoogvlakte van 500 tot 800 km².
Naast kms rechte lijnen zijn er ook tekeningen te zien.
Zowel bij de lijnen en de tekeningen werd een laag van 30cm steen en zand ‘weg geharkt’ met stokken.
De tekeningen bestaan uit geometrische figuren en voorstellingen van dieren (vb. vogels van 25m tot zelfs 275m lengte).
Van op de grond zijn deze lijnen niet te zien. Vandaar dat het tot de jaren 30 van vorige eeuw heeft geduurd eer het een kluif werd voor astronomen en archeologen.
Het mysterie is nog steeds niet opgelost.
Met een toestel voor 6 personen (waarvan 2 piloten) zijn we over het gebied gevlogen. We waren gewaarschuwd dat de piloot nog al wat bochten moet maken om alles zo goed mogelijk te zien. De touristil heeft geholpen bij mij en Linda. Corinne heeft tweemaal ontbeten .
Nazca is een bedrijvige stad (er zijn hier geen andere) van ongeveer 50000 inwoners. En ook hier heb je grote sloppenwijken zelfs tot midden in de stad.
We hebben wat gekuierd in de stad en vertrekken vanavond met de bus naar Arequipa.
Stilaan gaan we de hoogte in. Deze stad ligt op 2300m en telt 900000 inwoners.
Het weer hier? Alle dagen hetzelfde: el sol.
De gsm? Gebruiken we als wekker. Via mijn notebook blijven we in contact met België.
Bedankt trouwens voor de reacties.
Groeten van Corinne, Linda en mezelf.

  • 06 Oktober 2012 - 10:34

    Dries :

    Dag mama, papa en Corinne

    Goed uitgeslapen van een weekje Slowakije! De cultuurshock was erg groot maar al bij al hebben we samen met onze leerlingen een leuke en leerrijke ervaring achter de rug. De rest vertel ik jullie later wel.

    Jullie zijn precies wel goed ontvangen in Peru! En de organisatie lijkt me dik in orde! Elke dag een ander avontuur, ik ben wel een beetje jaloers eigenlijk. Maar ik ben blij dat jullie het naar jullie zin hebben en dat jullie het goed maken. Trek maar goed veel en leuke foto's.

    Vele groetjes Miet en Dries


  • 07 Oktober 2012 - 10:36

    Hubert:

    Hallo trekkers,

    Nu weet ik het wel zeker, nu is het gedaan, nu moeten ze niet meer komen zagen, ik geef er, nog dit schooljaar, 'de pampa's' aan ge moogt zeker zijn! Zorg maar dat er ginder een stok klaar ligt, ik kom nieuwe lijnen trekken.

    Geniet van de schitterende natuur en hou ons op de hoogte van het verloop van jullie reis. Ik kijk uit naar het volgende verslag.

    Hubert

    PS: drink vanavond nog maar een dikke pint op mijn kosten (wel ticketje meebrengen).

  • 07 Oktober 2012 - 14:13

    Petar:

    Hallo !
    Met verbazing las ik het eerste berichtje; toen kwam er een tweede...
    Even bij Miet checken of jullie het het wel waren, en inderdaad...!
    Ik ben natuurlijk al benieuwd naar het volgende verslagje, en naar de foto's.
    Van jullie beschrijvingen van de omgeving vermoed ik dat de natuur daar immens mooi is, maar ... de mensen ginder zullen het met andere ogen bekijken.

    Geniet in ieder geval met volle teugen van jullie trip; heel veel groetjes en hopelijk tot gauw!
    Petra

  • 07 Oktober 2012 - 20:15

    Wim:

    Hoi Yves en Linda

    Ik vernam van Dries en Miet van jullie reis naar Peru en van het verslag dat je al geschreven had.
    Het lijkt me echt de moeite om ooit ook eens te doen, maar eerst gaan de kinderen nog voor.
    Geniet van deze reis en ik zal jullie verslagen blijven volgen.

    Groetjes

    Wim en Leen

  • 07 Oktober 2012 - 20:17

    Anne En Michel:

    hallo jullie drietjes,

    Goed te horen dat daar alles oke is , geniet van jullie tocht. Hier in het landelijke Wange ook alles onder controle, Oma en Opa maken het goed.
    De groetjen van ons allen en tot het volgend verslag. Michel,Anne et co.
    enige voetbal info
    standard- anderlecht 2-1

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Peru, Nazca

Yves

Carpe diem

Actief sinds 25 Sept. 2012
Verslag gelezen: 284
Totaal aantal bezoekers 14903

Voorgaande reizen:

30 September 2014 - 22 Oktober 2014

Bolivia en Chili

20 September 2013 - 20 Oktober 2013

Van Delhi naar Beijing in 30 dagen

03 Oktober 2012 - 23 Oktober 2012

Het rijk van de Inca's

25 September 2012 - 28 September 2012

Bütgenbach

Landen bezocht: